Pályázatok iskolásoknak

A Cinema City mozihálózat a filmek forgalmazóival együttműködve rendszeresen ír ki iskolásoknak szóló izgalmas pályázatokat egy-egy filmhez kapcsolódóan. A pályázatok témáinak kiválasztása során igyekszünk figyelembe venni az iskolai tananyagot, így a feladatok akár a tanórák keretei között is elvégezhetőek. A beküldött munkákat oktatási, mérési és értékelési szakértő, vagy az adott terület szakértője bírálja el. A pályázatok nyertesei az egész osztálynak nyernek mozizási lehetőséget. Vágjatok bele!
Korábbi pályázataink eredményei:
Jetikölyök Pályázati kiírás
A Jetikölyök című filmhez kapcsolódó pályázatunkra igen nagy számú pályázati mű érkezett. Ezúttal is nagy örömmel fogadtunk minden egyes munkát.
A beérkezett alkotások mind igényesen megalkotott, nagy odafigyelésről és gondos munkáról tanúskodó alkotások voltak.
Szakértőnknek rendkívül nehéz feladat volt a három nyertes kiválasztása. Ezért különdíj átadása mellett is döntöttünk.
Részletes értékelés után az alábbi eredmények születtek.
Pályázó neve |
Iskola |
Felkészítő tanár |
Értékelés |
|
1. és 3. osztály |
Kovács Mihály Általános Iskola, Abádszalók |
Molnárné Boros Margit |
Számbaszedni is nehéz, hány apró ötlet járul hozzá a térkép végtelen kidolgozottságához. A térkép térben is építkezik, minden helyszíne gondosan megalkotott, mind színekre, mind formákra, mind ötletekre tekintettel. A mellékelt leírások rímekbe szedve jellemzik a helyszíneket, melyek a helyi nevezetességek kreatív átiratai. A mellékelt történet külön hangulatot ad az egésznek – formája és tartalma is rendkívül igényes. |
|
4. osztály |
Peresztegi Általános Iskola, Pereszteg |
Maráz Kornélia |
A térkép gyönyörűen kidolgozott. Változatos anyagokkal dolgozik. Színei impozánsok, helyszínei részletesen kidolgozottak. A mellékelt történet változatos és fantáziadús elemekkel gazdagítja a helyszíneket. |
|
Gyarmati Emma, Gyarmati Lilla, Holhós Violetta, Sárközy Panna, Varga Zsüliett, Murányi Regina |
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola, Sülysáp |
Angyal Bernadett |
A térképen kevés az üresen hagyott felület, a kép többségét a helyszínek képei teszik ki, melyeknek formái szépek, színei élénkek. Az útvonal gondosan megrajzolt, könnyen lekövethető. A térkép nagyméretű, de egyben részletesen megalkotott. A verbális leírás alapos és részletes. |
|
KÜLÖNDÍJ: Vincze-Péteri Csenge, Kiss Gréta és Udvari Klára a Zalaegerszegi Ady Endre Ált. Isk. 4/b osztályából. |
Zalaegerszegi Ady Endre Általános Iskola. 4.b osztályából, Zalaegerszeg |
Némethné Balogh Ildikó |
A térkép gyönyörűen kidolgozott. Külön erénye, hogy nem csak síkban, hanem térben is építkezik. A színek élénkek, a formák szépek. Az útvonal könnyen lekövethetően jut el a végcélig. A verbális jellemzés pontos képet ad az egyes helyszínek jellegéről és az ott váró kihívásokról. Mindezt az alkotók egy szépen megfogalmazott történet formájában prezentálták. |
|
|
|
|
|
A nyerteseknek ezúton is gratulálunk, nyereményük, azaz a mozizás lebonyolítása érdekében hamarosan megkeressük Őket.Minden pályázónak és felkészítő pedagógusaiknak köszönjük igényes és szép munkáját, reméljük máskor is megtisztelnek minket fáradozásukkal.
A pályázaton résztvevőknek további eredményes tanulást és munkát, valamint izgalmas filmélményeket kívánnak a Cinema City és a UIP Duna Film filmforgalmazó munkatársai!
ALADDIN PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Az Aladdin c. filmhez kapcsolódó pályázatunkra ismét számos pályázat érkezett. Ezúttal is nagy örömmel fogadtunk minden egyes munkát.
A beérkezett alkotások mind igényesen megalkotott, nagy odafigyelésről és gondos munkáról tanúskodó alkotások.
A szakértőnknek természetesen ismét nehéz feladat volt a három nyertes kiválasztása. Így egy különdíj átadása mellett is döntöttünk.
Részletes értékelés után az alábbi eredmények születtek.
A pályázat díjazottjai:
Pályázó neve |
Iskola |
Felkészítő tanár |
Értékelés |
5.a osztály |
Esterházy Móric Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola, Csákvár |
Csákány Melinda |
Az osztály verséből sugárzik a diákok összetartozása. A versben a diákok kívánságai nem egyesével, hanem egymást átszőve jelennek meg, míg végül eljutnak egy olyan konklúzióig, ami a közösség egészére vonatkozik. A vers ügyesen játszik a humorral, miközben komoly és érett gondolatokat is megfogalmaz. Külön erénye, hogy a feladatba nem csak a filmet, hanem magát a moziélményt is beleszőtték. A mozi szeretete az illusztráción is megjelenik. |
Medgyesi András, Forgács-Balajthy Hanna, Forgács-Balajthy Zalán, Ravadics Ákos és Szöllösi Szófia |
Angol Nyelvet Emelt Szinten Oktató Általános Iskola, Budapest |
Csókás Erika |
A vers egy teljes narratívába helyezi a három kívánságot. Először megismerjük a cselekmény alaphelyzetét, majd megjelenik a dzsinn és elhangzik a három kívánság, majd egy meglepő narrációs fordulattal a mű megkérdőjelezi az események valós mivoltát az álom toposzának behozatalával. A mű cselekménye ötletes, leírása részletes és könnyen érthető. Az illusztráció rendkívül ötletes - nem csupán kiemel egy pillanatot a cselekményből, hanem azt több képen keresztül vezetve elejétől a végéig újrateremti. |
2.d osztály |
Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola, Sopron |
Fodróczy-Ávár Andrea |
A versek kedvesek és ötletesek, különösen a részvevők fiatal korának tükrében. A kívánságok igen változatosak, az egyszerűbb tárgyaktól a világot szebbé varázsoló vágyakon át a gyermeki álmokig nyúlnak. Az illusztrációk attraktívak, mindegyikről tükröződik a lelkes munka. A projekt legnagyobb erénye az osztályban történt közös munka. |
KÜLÖNDÍJ: |
Páli Szent Vince Katolikus Általános Iskola, Kapuvár |
Szabóné Rabi Erzsébet |
A pályázó verse formailag és retorikailag mutat be megható tartalmat. A vers első fele klasszikus kontextusba helyezi a művet, a meséket mondó nagyszülő képét is beemelve tanúskodik a költő háttértudásáról. A kívánságok közé ügyesen beszúrja a filmek szeretetét, amivel megerősíti a pályázatban való részvétel egyik motivációját. A vers szerkezeti felépítését dicséri, hogy a végén egy meglepően érett gondolattal záródik. Az illusztráció klasszikus forma- és színvilágot követ, tartalma egyértelmű módon kötődik a megírt műhöz. |
Minden pályázónak és felkészítő pedagógusaiknak köszönjük igényes és szép munkáját, reméljük máskor is megtisztelnek minket fáradozásukkal.
A nyerteseknek ezúton is gratulálunk, nyereményük azaz a mozizás lebonyolítása érdekében hamarosan megkeressük Őket.
A pályázaton résztvevőknek további eredményes tanulást és munkát, valamint izgalmas filmélményeket kívánnak
a Cinema City mozihálózat és a Fórum Hungary filmforgalmazó munkatársai.
A diótörő és a 3 birodalom pályázat
A diótörő és a három birodalom című filmhez kapcsolódó pályázatunkra csak úgy záporoztak a szellemesen és kreatívan elkészített játékok. Rendkívül nehéz feladatnak bizonyult nyertest választani, hiszen minden játékban ott rejlett valami, ami különlegessé és egyedivé varázsolta a tárgyat. Végül három osztály munkáját találtuk a legimpozánsabbnak, és különdíjban részesítettünk egy pályázót.
Pályázó neve |
Iskola |
Felkészítő tanár |
Értékelés |
Takács Nikolett, Sebők Csenge, Simon Lilien és Udvari Klára |
Zalaegerszegi Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és AMI, Zalaegerszeg |
Némethné Balogh Ildikó |
A pompás mesebeli várkastélyt a legegyszerűbb anyagok rendkívül kreatív és aprólékos felhasználásával készítették el az alkotók. A kastély kialakításának részletessége bámulatos, az egész eszköz lenyűgöző hatást kelt. |
5. osztály |
Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI, Győr |
Kern Olivér |
Az alkotók által létrehozott könyv összbenyomása impozáns, az elmesélt történet kedves, a díszítések és a felhasznált anyagok esztétikusak, maga a könyv pedig messzemenőkig egyedi. |
6.b és 7.b osztály |
Kovács Mihály Általános Iskola, Abádszalók |
Rocska Marianna és Sáfár Mária |
Az alkotók olyan egyszerű tárgyakból, mint a tojástartó, a fapálcika vagy a gyufásdoboz, változatos és kreatív megoldásokkal egy miniatűr játszóteret hoztak létre. Mindezt egy szívmelengető történettel tették még átélhetőbbé. |
Különdíj: Kiss Liliána |
Gróf Dégenfeld Imre Református Iskola, Baktalórántháza |
Németh Sándorné Zsuzsanna |
Az elkészített flippert az átalakítás helyett az alkotás kreativitása jellemzi, hiszen a felhasznált eszközök (faanyagok, szögek, gumicsíkok, rugó) az építés alapanyagai. A végeredmény ugyanakkor egy igen élvezetes szórakozást nyújtó játék lett. |
Minden pályázónak és felkészítő pedagógusaiknak köszönjük igényes és szép munkáját, reméljük máskor is megtisztelnek minket fáradozásukkal.
A pályázaton résztvevőknek további eredményes tanulást és munkát, valamint izgalmas filmélményeket kívánnak
a Cinema City mozihálózat és a Fórum Hungary filmforgalmazó munkatársai.