Házirend
Hatályba lépés: 2024.07.25.
Általános rendelkezések
1. A mozi területére való belépéssel és/vagy a mozijegy lefoglalásával, megvásárlásával a mozilátogató tudomásul veszi és elfogadja a jelen Házirendben foglaltakat.
2. Jelen Házirend legalább egy példánya a mozi területén bárki által látható helyen kifüggesztésre kerül - kérjük, kérje kollégáink iránymutatását - illetve az aktuális házirend a www.cinemacity.hu weboldalon is megtalálható. A mozi fenntartja a jogot a jelen Házirend módosítására. A változásról és annak hatályba lépésének idejéről a www.cinemacity.hu oldal ad tájékoztatást.
3. Minden, a Házirendben nem tárgyalt jogi vonatkozással kapcsolatban a magyarországi törvényeket és a magyarországi hatóságok döntéseit tartjuk irányadónak.
4. A magyar törvényi jogszabályok a Magyarországra kerülő filmeket korhatár besorolás alá kötelezik. A mozi ajánlja, de nem kötelezheti a programban feltüntetett korhatárjelölések szem előtt tartását, különösen kiskorú nézőink esetében.
5. A látogatók teljes mértékben felelősséget vállalnak az általuk kísért gyermekekért, a gyermekek időbeni tájékoztatásáért a mozi Házirendjéről és annak betartásáért.
6. Belépőjegyet minden látogatónk köteles váltani kortól, foglalkozástól és minden egyéb tényezőtől függetlenül (kicsi gyermekek, újságírók, rendőrök stb.).
7. A mozijegy az előadás kezdete előtt 30 perccel válik érvényessé, az előadás végével érvénytelenné. A mozi területe és szolgáltatásai az érvényes mozijeggyel rendelkező vendégek számára vannak fenntartva. A mozi területén érvényes mozijegy nélkül tartózkodókat a mozi személyzete a moziból eltávolíthatja.
8. A termekbe és a lobby-ba kizárólag az adott vetítésre érvényes mozijeggyel, legkorábban az előadás kezdete előtt 10 perccel lehet bemenni, amennyiben máshogy a mozi személyzete nem rendelkezik.
9. A látogatók a mozijegyükön feltüntetett sor és székszámnak megfelelő helyen kötelesek helyet foglalni, és jegyüket illetve blokkjukat az előadás végéig megőrizni.
Amennyiben valamilyen okból kifolyólag a látogató nem tudja elfoglalni a mozijegyén feltüntetett helyet, akkor kérje a mozi személyzetének segítségét, és kövesse a tőlük kapott eligazítást.
10. A mozitermekbe személyenként csak 1 csomag vihető be, melynek mérete nem haladhatja meg a 25cm x 25cm x 40cm-es méretet. Csomagmegőrzés a mozi területén nem vehető igénybe. A csomagot úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedő folyosók szabadon maradjanak.
Szerzői jogok
11. A mozi összes termében szigorúan tilos a kép- és/vagy hangrögzítő eszközök használata (fényképezőgép, kamera, telefon, diktafon stb.) A mozitermekben a filmek képének és hangjának bárminemű rögzítése jogsértő, és büntető - illetve polgári jogi következményeket von maga után! Valamennyi program, design, szöveg, képi elrendezés, illusztráció, hang, videó, film, műalkotás szerzői jog alatt áll, ennek rögzítése, másolása, módosítása a tulajdonos írásbeli engedélye nélkül szigorúan tilos. Fotó készítése a mozi személyzetéről írásbeli hozzájárulásuk nélkül szigorúan tilos. Fotó készíthető a mozitermeken kívül, fényképezőkép ikonnal ellátott promóciós felületek előtt, amennyiben a fotón a mozi területe és a mozi személyzete nem látszik.
12. A moziban a Magyarországon hatályos, a szerzői jogokra vonatkozó törvényeket megsértő látogatókat a mozi személyzete a mozi területéről eltávolítja, ellenük a mozi rendőrségi feljelentést tesz.
Moziműsor
13. A mozi a mindenkori aktuális heti moziműsort a www.cinemacity.hu oldalon közli.
A nem a mozi tulajdonában lévő, vagy nem a mozi által megrendelt médiafelületen közölt műsor helyességéért, vagy nem a mozitól származó bármilyen esetlegesen valótlan, pontatlan vagy téves információk által okozott kellemetlenségért vagy kárért a mozi nem vállal felelősséget.
14. A feltüntetett kezdési időpont nem a film kezdési időpontját jelenti, mert a mozi a filmek előtt reklámokat, előzeteseket vetít.
15. A mozi a műsorváltoztatás jogát fenntartja.
16. A műsorváltozásról a mozi legkésőbb a változással érintett előadás kezdetéig ad ki tájékoztatást.
Jegyfoglalás
17. Az előre lefoglalt jegyek átvételének lehetőségét a mozi az előadás kezdete előtt 30 percig biztosítja, ezt követően a jegyek jegyfoglalási rendszerünkön keresztül felszabadításra kerülhetnek. VIP mozijegy foglalásra nincs lehetőség (Cinema City Aréna, Cinema City Mammut Budapest). Nyitva tartás szerinti első előadás esetén a lefoglalt jegyek átvételének lehetősége az előadás kezdete előtt 15 perc. Felhívjuk a figyelmet, hogy a pénztáraknál sorok alakulhatnak ki, mely a várakozási időt meghosszabíthatja, így javasoljuk az időbeni érkezést annak érdekében, hogy a határidőben át nem vett jegyek felszabadításából eredő esetleges kellemetlenségek elkerülhetőek legyenek. Az időben át nem vett jegyekért a mozi felelősséget nem vállal.
A mozi fenntartja a jogot, hogy az online jegyfoglalás lehetőségét bizonyos termekre, előadásokra korlátozza vagy megszüntesse.
18. A lefoglalt jegyeket soron kívül kiadni nem áll módunkban.
19. A foglalásokat a mozi műsorváltozás/teremcsere/egyéb okok esetén átteheti, átfoglalhatja. A változásról a mozi igyekszik tájékoztatni a vendégeket a film kezdetéig, amennyiben foglaláskor a vendég valós adatokkal regisztrált.
20. A mozi fenntartja a jogot, hogy bizonyos foglalásokat töröljön, módosítson amennyiben:
a. szándékos károkozás feltételezhető: szándékos károkozás esetén a mozi rendőrségi feljelentést tesz
b. a vendég foglaláskor nem valós adatokkal regisztrál
c. technikai probléma, teremcsere, egyéb esetben
d. nem megfelelő foglalás esetén.
Jegyvásárlás
21. Mozijegy vásárlásra SZEMÉLYESEN a mozi jegypénztáraiban van lehetőség. A pénztártól való távozás után a kiadott, esetlegesen nem megfelelő időpontra, dátumra, filmre kapott jeggyel, a fizetett vagy visszakapott összegekkel kapcsolatban reklamációt elfogadni nem áll módunkban.
ONLINE jegyvásárlás a www.cinemacity.hu weboldalról és a Cinema City Magyarország hivatalos mobilapplikációjáról elérhető, illetve a kiválasztott mozik pénztára mellett kihelyezett ATM berendezéseken keresztül történhet.
A fizetés előtt javasolt ellenőrizni az alábbi paramétereket: mozi, dátum, időpont, előadás, jegytípus. Az online vásárlást követően ellenőrizni szükséges a mozi által küldött visszaigazoló e-mail adatait és csatolmányait. Amennyiben a vendég a fent említett csatolmány(oka)t nem kapta meg vagy az adatok nem egyeznek, úgy ügyfélszolgálatunkkal léphet kapcsolatba: +36 80 800 800; +36 1 999 6161. Ügyfélszolgálatunk kizárólag hívószám kijelzéssel hívható.
Az egyéb, nem a mozitól vásárolt jegyekért a mozi felelősséget nem vállal.
22. A mozi műsorváltozás/teremcsere/egyéb okok esetén a már megvásárolt jegyeket átteheti. A mozi nem garantálja, ugyanakkor minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a már megvásárolt jegyet a korábbi vásárlásnak megfelelő sor - és szék számra tegye át figyelembe véve a terem adottságait.
Amennyiben az új teremszám, sor- és székszám a vendég számára bizonyos oknál fogva nem megfelelő, további tájékoztatást a mozi személyzetétől kérhet.
23. A mozi fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos előadásokra ”szabadjegyet” ne váltson be.
24. A pénztáraknál pénzt váltani nem áll módunkban.
Jegyár, Kedvezmények
25. Jegyárakról személyesen a választott mozi pénztárában, telefonon az ügyfélszolgálaton keresztül, vagy a www.cinemacity.hu -n, a választott mozi oldalán tájékozódhat. Ügyfélszolgálatunk kizárólag hívószám kijelzéssel hívható.
26. Kedvezményeket csak a jogosultság igazolása esetén áll módunkban biztosítani. A kedvezményekre jogosító igazolványokról bővebb információt itt talál: 1. sz. melléklet: Kedvezményre jogosító igazolványok Egy jogosultságot igazoló irattal csak egy kedvezményes jegy vásárolható. Utólag, a személyes vagy online vásárlást követően, a megvásárolt jegyet kedvezményes jegyre módosítani még az igazolvány bemutatása esetén sincs mód!
Büfé termékek
27. A mozi területére csak a moziban vásárolt termék (büfében vagy a kávézóban vásárolt termékek) bevitelére van mód, máshol vásárolt élelmiszert, italt a látogatók nem hozhatnak be magukkal a mozi termeibe.
28. A moziban megvásárolható, de nem a moziban előállított termékek esetében a mozi kizárólag az azokra vonatkozó forgalmazási szabályok betartásáért felelős.
29. Ez egy ellenőrző pont a Házirendben. Ha már idáig eljutottál igazán boldoggá tettél minket! :)
30. Elmaradt előadás illetve törölt (sztornózott) mozijegy esetén a megvásárolt büfé illetve a kávézó termékeinek árát visszatéríteni nem áll módunkban.
31. Amennyiben büfé termékekkel kapcsolatban bármilyen kifogás merülne fel, a panasszal legkésőbb az előadás végén a büfé nyitvatartásáig személyesen fordulhatnak a mozi személyzetéhez - a kifogásolt termék, és a vásárlást igazoló nyugta egyidejű leadása mellett- annak érdekében, hogy a panasz megalapozottságáról a termék bevizsgálást követően meggyőződhessünk, ellenkező esetben a panasz elutasításra kerül.
Mozijegy törlése
32. Pénztárban vagy ATM-ben történő SZEMÉLYES jegyvásárlás esetén legkésőbb az előadás napján filmkezdés előtt 1 órával váltható vissza a jegy blokk vagy számla ellenében az adott mozipénztárban ahová az előadás szól, nyitvatartási időn belül.
ONLINE vásárlás esetén a mozijegy legkésőbb az előadás kezdete előtt 3 órával töröltethető telefonos ügyfélszolgálatunkon. A törlési igény jelzésénél kérjük, vegye figyelembe ügyfélszolgálatunk nyitvatartási idejét, amennyiben az nem elérhető, úgy a helyszínen tudja töröltetni megvásárolt jegyét legkésőbb 3 órával a film kezdete előtt. Online vásárlás esetében, amennyiben a mozijegy a Cinema City hivatalos mobilapplikációján keresztül lett megvásárolva, a mozijegyet az applikáció regisztrált felhasználója a fiókján belül, a Jegytörlés kérelmezése menüpontra kattintva legkésőbb az előadás kezdete előtt 3 órával töröltetheti. Online vásárolt jegy törlése esetén a vásárolt összeg 14 napon belül kerül visszatérítésre, amely szolgáltatás díja a visszatérítendő összegből levonásra kerül. Az aktuális törlési díj mértéke az Online vásárlási feltételekben olvasható, vagy érdeklődjön Ügyfélszolgálatunknál. Ügyfélszolgálatunk kizárólag hívószám kijelzéssel hívható.
Online mozijegy törlése esetén kizárólag a teljes tranzakció törlésére van mód, rész törlésre - azaz egy tranzakción belül vásárolt több mozijegyből kiválasztott mozijegyeket törölni - nincs lehetőség.
A mozijegyet semmilyen formában nem áll módunkban módosítani, más előadásra áthelyezni, ajándékjegyre váltani.
A törlés határidejénél az adott mozi illetve a telefonos Ügyfélszolgálat nyitvatartási idejét figyelembe kell venni. A mozik általános nyitvatartásáról a cinemacity.hu oldalon tájékozódhat.
Amennyiben jegyvásárlásánál ajándékjegyet váltott be, vásárlása töröltethető telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül az előadás kezdete előtt 3 órával. Hívása előtt kérjük, készítse elő ajándékjegyei sorszámát. Törlés esetén az ajándékutalványok beváltási határideje változatlan marad, meghosszabbítása nem áll módunkban.
Online jegyvásárláskor az alábbi esetekben nem áll módunkban törölni a jegyet, illetve a jegy árát visszatéríteni:
a. Ha a jegyet a film kezdete előtt kevesebb, mint 3 órával vásárolták vagy már elkezdődött.
b. Ha a vásárolt jegy nem kerül felhasználásra.
c. Ha a vendég vásárláskor helytelen, hiányos adatokat szolgáltat ügyfélszolgálatunk részére.
Vásárlással kapcsolatos reklamációt kizárólag a film kezdetéig áll módunkban elfogadni!
Bármilyen más esetben, melyet jelen házirend 32. pontjában nem tárgyalunk az elállás joga nem gyakorolható a fogyasztó számára!
Elmaradt, félbeszakadt előadás
33. Amennyiben az előadás félbe szakad, vagy elmarad (technikai hiba, áramszünet, bombariadó, különböző természeti csapások, vis mayor, stb.) a mozi igyekszik tájékoztatni látogatóit a lehetőségeikről. Ha a mozi más tájékoztatást nem ad, az előadást követően, az előadásokra szóló jegy felmutatása ellenében, úgynevezett Kompenzációs Szabadjegyet (emergency ticket) bocsát ki. A Kompenzációs Szabadjegy igénylésének és beváltásának határideje az elmaradt vagy félbeszakadt előadás napját követő 90 nap. Jogosultak kizárólag azok, akik érvényes mozijeggyel rendelkeznek az érintett előadásokra, melyet tetszőleges - az eredeti jegynek megfelelő típusú - előadásra szóló mozijegyre válthat az adott mozi pénztárában, a Kompenzációs Szabadjegyen feltüntetett beváltási határidő lejártáig.
34. Amennyiben a film vetítése közben jelentkezne technikai probléma, kérjük azt a hiba észlelését követően haladéktalanul, még a filmvetítés alatt jelezze a mozi személyzetének annak érdekében, hogy a hibát mihamarabb elháríthassuk. A film vetítési minőségére (hang vagy képhibára) vagy más nézők viselkedésére vonatkozó panaszok miatti jegyár visszaigénylésre csak az előadás ideje alatt van lehetőség. A film vége után felmerülő ilyen panaszokat a mozi elutasíthatja.
35. Amennyiben a filmek késéssel kezdődnek, elmaradnak vagy egyéb technikai hibákból adódó csúszások keletkeznek a vendégek kártalanítása, járulékos (pl.: parkolás, utazás) költségeinek megtérítse nem áll módunkban.
A mozi magánterület
36. A mozi magánterület, így a mozi fenntartja a jogot, hogy bizonyos személyeket saját belátása szerint a területére ne engedjen be, vagy bármikor onnan kizárhasson.
37. A mozi tulajdonát rongáló, eltulajdonító vagy érvényes jeggyel nem rendelkező személyek ellen a mozi – a kárértéktől függetlenül - rendőrségi feljelentést tesz.
38. A vendég jelen Házirenddel elfogadja, hogy a mozi bútorzatát és mosdóit rendeltetésszerűen használja. Rendeltetésszerű használat bútorzat esetén: a kanapékon, termek székeiben a vendég számára kényelmes ülés. Feküdni és lábat feltenni szigorúan tilos!
Rendeltetésszerű használat mosdók esetén: a mosdókban kizárólag kéz-és arcmosásra van lehetőség.
Rongálás, higiéniai szempontból nem megfelelő és más vendégeket zavaró magatartás esetén a mozi személyzete a vendéget a moziból eltávolíthatja, illetőleg kötelezheti a rongálási érték megtérítésére.
39. A moziban, de a vendégek elől elzárt területeken kizárólag a mozi személyzete tartózkodhat, kivéve a menekülési útvonalakat, kizárólag vészhelyzet (pl. tűz) esetén. Illetéktelen behatolók ellen a mozi birtokháborításért és magánterület megsértéséért eljárását indít.
Vendégek védelme
40. A mozi területére a közbiztonságra veszélyes és/vagy a többi látogató szórakozását és komfortérzetét zavaró tárgyat bevinni tilos. A mozi fenntartja magának a jogot, hogy adott szituációtól függően döntse el, mely tárgyak tartoznak ebbe a körbe.
41. A mozi területéről a rendbontó, a többi látogató szórakozását bármilyen módon zavaró (pl. mobiltelefon használata az előadások alatt) látogatókat a mozi személyzetének jogában áll eltávolítani. Ebben az esetben a jegy árát nem köteles a mozi megtéríteni.
42. 18 éven aluliakat alkohol tartalmú termékkel nem szolgálunk ki.
43. A mozitermekben tilos álarcok és fegyverutánzatok viselése. Továbbá tilos olyan öltözék viselése, amely más nézőkben félelmet kelt.
Biztonsági intézkedések
44. A mozi területe biztonsági kamerarendszerrel van ellátva, melynek képét a mozi megőrizheti és rögzítheti. Ezen felvételeket a mozi saját tulajdona védelmében, károkozás igazolására felhasználhatja, magánszemélynek kiadni, illetve megmutatni viszont csak hatósági eljárás keretén belül hivatalos szerv felszólításának eleget téve köteles.
45. A mozi egész területén tilos a dohányzás (cigaretta, elektromos cigaretta, pipa) és a nyílt láng használata. Mozi területére tűzveszélyes anyagot bevinni szigorúan tilos.
A mozi felelősségének kizárása
46. A mozi területére kihelyezett promóciós anyagokon, filmekben, előzetesekben és reklámokban elhangzó és látható tartalomért a mozi nem vállal felelősséget, az ebből eredendő kárt vagy veszteséget nem térít meg.
47. A mozi területére bevitt értéktárgyakért, illetőleg az elveszett, elhagyott értékekért a mozi felelősséget nem vállal.
48. A mozilátogatót egy másik mozilátogató miatt ért bármilyen kárért vagy sérelemért a mozi felelősséget nem vállal.
49. A nem a mozi által üzemeltetett technikai berendezésekért (pl. fűtő-, hűtőberendezésért, parkolórendszerért) a mozi felelősséget nem vállal.
50. A mozi területén kívül eső területekért és azok tisztaságáért a mozi felelősséget nem vállal.
51. A moziteremben biztosított korlátozott fényviszonyok miatt az alapos takarítás ellenére kérjük, ellenőrizzék az üléseket ülőhelyeik elfoglalását megelőzően, és amennyiben állapotukkal kapcsolatosan bármilyen kifogásuk merülne fel, haladéktalanul jelezzék azt a mozi személyzetének, ellenkező esetben a ruházatban keletkezett károkat nem áll módunkban megtéríteni.
Parkolás
52. A mozi vendégei számára a mozi területén kijelölt helyen 3 óra parkolási kedvezmény vehető igénybe a pláza parkolójában váltott parkolójegyre, amely kedvezmény a parkolóházba való beállás időpontjától indul, illetve azokban a plázákban, ahol papír mentes parkolás van érvényben, a QR kódos szelvény a moziban igényelhető az előadás kezdete előtt. (Egy parkolókártyával a kedvezmény csak egyszer vehető igénybe, abban az esetben is, ha a látogató esetleg hosszabb vagy több filmet tekint meg egymás után, figyelembe véve a filmek előtt vetített reklámok és előzetesek időtartamát is). Technikai probléma esetén (parkolóautomata, parkolás SMS-ben) azt a parkolóház üzemeltetéséért felelős személyeknek szükséges jelezni a helyszínen. További információért érdeklődjön a moziban!
Állatok a moziban
53. Kutyát, illetve egyéb állatot a mozi területére behozni tilos. Kivételt képez a segítő kutya.
Panaszfórum
54. Probléma vagy panasz esetén javasolt azt azonnal szóban a helyszínen jelezni a mozi személyzetének.
55. Panasz esetén észrevételét írásban is megteheti
- a Vásárlók könyvében az adott moziban, ahol a problémát tapasztalta, vagy
- az I. T. Magyar Cinema Kft. Vezérigazgatóságára küldött levélben postai úton: 1132 Budapest, Váci út 22-24.
- Továbbá az alábbi linken keresztül: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new&lng=HU
- Az ODR vitarendező oldalon a panasz rögzítéshez szükséges email cím a következő, [email protected]
- Az ODR vitarendező oldalhoz megadott panaszkezelési email címre ([email protected]) érkezett leveleket az arra kapott automata válaszban szereplő módon kezeljük.
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez fordulni. Békéltető testület: https://bekeltetes.hu
Az egyéb eltérő módokon bejelentett panaszt nem áll módunkban kivizsgálni és elbírálni. A büfétermékekkel kapcsolatos panaszra jelen Házirend 31. pontjában foglalt speciális rendelkezések vonatkoznak.
A mozi a panaszkezelés során a mozijegyet és blokkot kérheti, így szükséges azokat megőrizni a panasz elbírálásáig. Az illetékes felügyeleti szerv: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/
56. Panasz esetén a nem valós adatok folytán kézbesítetlen válaszokért a mozi felelősséget nem vállal.
1. sz. melléklet: Kedvezményre jogosító igazolványok
2. sz. melléklet: Ajándékjegyek vásárlási és felhasználási feltételei